פגישת דרעי וועדת השבת: הצבעה על התקציב תמורת שמירת שבת

השבוע זה שבוע קריטי. ההצבעה על התקציב השנתי של העירייה. אנחנו מבקשים להוביל יחד מהלך גיבוש של ש״ס ויהדות התורה. שישמר הסטטוס קוו בתמורה להצבעה על התקציב.
איתי גדסי 3 Comment on פגישת דרעי וועדת השבת: הצבעה על התקציב תמורת שמירת שבת

המערכה על השבת: לפני שעה קלה החלה פגישת יו"ר ש"ס דרעי עם חברי הועדה למען השבת • חברי הועדה הציגו בפני השר דרעי את פריצת הסטטוס קוו בירושלים ופתיחת החנויות באישור העירייה • הוועדה דורשת להתנות את ההצבעה על התקציב בשמירה על הסטטוס קוו

חברי וועדת השבת
השבוע זה שבוע קריטי. ההצבעה על התקציב השנתי של העירייה. אנחנו מבקשים להוביל יחד מהלך גיבוש של ש״ס ויהדות התורה. שישמר הסטטוס קוו בתמורה להצבעה על התקציב.
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני זמן קצר החלה פגישת חברי ועדת הרבנים למען השבת בלשכת שר הפנים הרב אריה דרעי.

את הפגישה פתח יו"ר הועדה הרב יצחק גולדקנופף ואמר: "אנחנו מודים לשר הרב אריה דרעי על קיום הפגישה באופן מיידי. השר הרב דרעי ידוע שנים רבות כאיש עשייה ואיש מעש.

הרב גולדקנופף אמר כי: ״כל הרבנים שיושבים פה הם נציגים של גדולי ישראל מכל החוגים והעדות. מצב השבת הולך ומדרדר. זה קורה בכל הארץ. מי היה מאמין שברכבת ישראל יחללו שבת?

"יושבים פה רבנים שיוצאים כל שבת למחות. רק לאחרונה במרכז העיר ירושלים נפתחו עוד חנויות שבהגדרה נפתחים 24/7".

חבר הוועדה הרב אמיר קריספל סקר את חילולי השבת בירושלים: "יש מספר בתי קפה בירושלים שנפתחו בחודשים האחרונים והעירייה מאשרת להם בצורה גלויה ורשמית לפתוח בשבת. ביניהם קפה לנדוור. זה דבר שלא היה מעולם.

הרב גולדקנופף: "מדובר בפרצה חמורה בהפרת הסטטוס קוו. ירדנו יחד עם רבנים נוספים לחנויות. התחננו בפניהם. הם טוענים שכולם פותחים והעירייה מאפשרת להם.

הרבנים מספרים: לא היו ימים כאלו בירושלים כמו בתקופה האחרונה. היינו במתחם התחנה בי-ם כל הרבנים יחד עם הגאון רבי ראובן אלבז. גם מסעדות וגם חנויות נפתחו לאחרונה בעיצומה של השבת. ניסינו לדבר על ליבם ללא הצלחה. יש שם כל שבת חילולי שבת נוראיים לא פחות גרוע במתחם יובלים – גם שם ישנם חילולי שבת חמורים מאוד.

"תופעה קשה שגורמת לחילולי השבת זה הפרוייקט של העיריה ׳חמשושלים׳. מביאים נוער מכל הארץ לעיר וגורמים לחילולי שבת בפרסייה. עוד פרוייקט שגורם לחילולי שבת על ידי העירייה זה פרוייקט ׳חצות ירושלים׳.

הרב גודלקנופף מבקש יחד עם חברי הוועדה להתנות את ההצבעה על תקציב העירייה בשמירת הסטטוס קוו: "השבוע זה שבוע קריטי. ההצבעה על התקציב השנתי של העירייה. אנחנו מבקשים להוביל יחד מהלך גיבוש של ש״ס ויהדות התורה. שישמר הסטטוס קוו בתמורה להצבעה על התקציב.

שר הפנים אריה דרעי סיכם את הפגישה ואמר כי: "בירושלים יש 13 חברי מועצה חרדיים ועוד נציגים מהדת״ל. בשביל נושא השבת חייבים להתאחד כל הנציגים בירושלים יחד כגוש אחד. אם בירושלים ימשיכו לזלוג בנושא השבת – איך נצליח להילחם בערים כמו תל אביב?" תהה דרעי.

"כרגע ברקת הוא ראש העיר של כולם, וכולם נמצאים בקואליציה. אם החרדים לא יהיו בקואליציה – אין לו קואליציה.

יו"ר ש"ס דרעי אמר כי: "מהצד של ש״ס אתן הוראה מיידית לנציגים שלנו ללכת בנושא הזה עד הסוף. צריכים לגייס בנושא הזה גם את אגודה ודגל וללכת בנושא הזה כגוש אחד ולהודיע לראש העיר: ״אם לא תילך איתנו יד ביד בנושא הזה – לא נתמוך בתקציב״. דרעי הוסיף כי "אם צריך שנשב על זה גם יחד עם ליצמן וגפני. אני מוכן בכל זמן. הנציגים שלי יקבלו הוראה ברורה בנושא. כבוד השבת יותר חשוב מהכל.

"אחרי שגפני וליצמן יתנו הנחיות לנציגים שלהם – אפשרי שניפגש אנחנו ראשי הסיעות יחד עם חברי המועצה החרדיים. הכל צריך להתנהל יחד בצורה מאוחדת ומגובשת" חתם השר דרעי.

נציין כי ביום שישי החליט נשיא מועצת חכמי התורה מרן הגר״ש כהן שליט״א למנות שלושה רבנים חדשים כחברים ב׳ועדת הרבנים למען השבת׳. הרבנים שהצטרפו ומונו הם: רבי דוד בן שמעון, רבי ראובן זכאים, רבי אבנר בן סימון.

הרבנים ישולבו כחלק מועדת הרבנים וישתתפו בכל הישיבות והדיונים במאבק החשוב לשמירה וביצור השבת הקדושה.

הוועדה למען השבת עם דרעי



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    תזכורת – כתבה בקול חי מט"ו אדר א' תשע"ו

    חלל נוסף נפער בצביונה של השבת בעיר הקודש: בישיבת ועדה מקומית אושרה הפעלתו של 'מתחם התחנה' בעיר, ללא התניה על סגירת החנויות הפועלות במתחם בשבת. ההצעה התאפשרה לאחר שאחד הנציגים החרדים בועדה – נעדר.

    בעוד הנציגים החילוניים בועדה התגייסו נמרצות, הפגינו נוכחות, והשמיעו קול זעקה נגד ההצעה לאכוף את סגירת החנויות בשבת, נותרו שלשת החברים החרדים פינדרוס קלרמן ואפשטיין בודדים במערכה.

    נציג ש"ס בועדה מיכאל מלכיאלי בחר להיעלם ברגע ההצבעה, דבר שמעורר זעם רב בסיעות החרדיות בעירייה שעמלו רבות לסיכול ההצעה.

    יצוין כי דב קלמנוביץ מהבית היהודי נמנע בהצבעה על מתחם התחנה, דבר שאולי היה גורם לאישור ההצעה גם בלי מלכיאלי, באשר ליו"ר זכות הצבעה כפולה.

    מלכיאלי בתגובה: ״נכחתי בדיון בוועדה, הבנתי שיש רוב להתנגדות והלכתי לדיון חשוב בנושא בתי הכנסת. כשנוכחתי בתדהמה שההצעה עברה, התייעצתי עם יו״ר התנועה השר דרעי והוחלט לקיים דיון נוסף בבקשה 18/ז יחד עם חבר מועצה נוסף לדיון מחודש״.
    קלמנוביץ אמר לאחר ההצבעה כי "אני מכיר את סוגיית השימוש החורג במתחם הצפוני של מתחם התחנה לא מאתמול ואני דן בעניינה כבר מהשבוע שעבר.
    "בגלל משקלה הציבורי והטענה שהוא נוגע גם בסוגיית השבת, התייעצתי עם גדולי הרבנים בציונות הדתית ובראשם הרב דרוקמן. השבת היא ערך נשגב ביהדות ואנו נלחמים וכואבים על חילולה. עם זאת, הסוגיה שלפנינו נוגעת לבעיה תכנונית שהצבעה נגדה אינה קשורה לשבת ויתרה מכך, תסגור את המתחם כולו ובתוכו גם את החנויות ששומרות על השבת והכשרות.

    "עם זאת, ביקשתי שההצבעה בנושא תידחה בשבוע לאור בקשתם של הרב הראשי של ירושלים הרב שטרן והרב דרוקמן, אשר ביקשו להגיע למתחם ולבחון את הדברים לפני קבלת החלטה סופית.

    "לצערי, ההצעה לדחות לא התקבלה ע"י מאיר תורג'מן ראש הועדה ואפילו לא עלתה לדיון. בנוסף, הצטערתי לראות שהחרדים אינם מאוחדים במאבקם על השבת וכי נציג סיעת ש"ס מלכיאלי, החליט להיעדר בידיעה שהצבעתו תכריע לטובת שמירת השבת.

    "לא אתן יד לקומבינות פוליטיות על גבי ולא אתן העיקר שיתקפו את הבית היהודי בצביעות. בפעם הבא שיעלה נושא דומה לזה וילינו עלינו, נזכור ונזכיר את התנהגותם. בסיכומו של דבר לאור כל הדברים והשתלשלות העניינים נמנעתי בהצבעתי".

  2. 2

    למה קול חי לא מכניסים תגובות לגיטימיות? דרעי קנה את הערוץ?
    אנו מוחים על כך שדרעי לא יצא נגד דברי מרגי מעל בימת הכנסת שעודד גיוס חרדים לצבא וכן עודד התערבות בתכני הלימודי

    דרעי מנסה להציג שהוא פועל בהתייעצות עם ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן
    כאשר תוך כדי כך הוא תומך בשתיקה כהודאה בדברי הבלע של הח"כ מרגי שקורא מעל דוכן הכנסת לגיוס חרדים ולשינוי תכני הלימוד בתלמודי התורה
    כפי שפורסם כאן לפני ימים אחדים בקול חי, האם את תוכן הדברים הוא הביא בפני חכם שלום??????????? האן קראו למרגי לקבל נזיפה חמורה מכבוד הרב?????
    להלן הקישור לדברים החמורים:
    /radio/374619/?utm_source=site&utm_medium=timeline-page
    להלן חלק מהדברים:
    "רבותי, חובה עלינו להבין כי אין זה מאבקם של החיילים החרדים, זהו מאבק של החברה החרדית ושל החברה הישראלית.
    "כיום המאבק של החברה החרדית הינו על הגיוס והיחס לחיילים המשרתים בצה״ל, אולם ייתכן ומחר המאבק יעסוק בזכות לבחור ולהיבחר, על תכני הלימוד ועל פסקי ההלכה, הרי הם לא יעצרו בחיילים החרדים.
    "מאידך גיסא, החברה הישראלית מבקשת להציב יעדי גיוס במטרה לשלב כמה שיותר חרדים במערכת, אולם ברור כ׳ מספר החרדים המתגייסים לשירות מלא נמצא במגמת ירידה. למה? בוא נשאל את עצמנו למה. כאשר לא תהיה עמידה ביעדים שהציבה הממשלה, את מי נוכל להאשים, את החברה החרדית? אני אומר לכם בכנות: לא. אתם יודעים, אתם רואים באיזה ויכוח ציבורי הם נמצאים, ויכוח פנימי עמוק."
    כל מי שקורא ושומע את הדברים והצביע ש"ס ליבו מתפלץ בקרבו

  3. 1

    קודם כל אין לך זכות לערער עעל דברי הגאון הגדול הרב אריה מכלוף דרעי שליט"א
    אני לא יודע מה מניע אותך להגיב נגד שלוחא דרבנן הנ"ל מה שאתה תעשה במשך 100000 שנה הוא עושה ביום אחד
    ולגוף התגובה
    רדיו קול חי מסקר ומביא תגובות וקטעי ראיונות מעניינים יכול להיות שהאנשים או קטעי ראיונות שאתה רוצה להביא הם משעממים ולא מענייינים את אף אחד

    הבנת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!